Saffransbiscotti med hackad choklad

Nu kommer det att komma lite julmat! Eller nåt åt det hållet i alla fall. Jag gjorde saffransbiscotti till jul i år, väldigt goda blev de!

   I dessa hade jag smör, socker, ägg, saffran, mörk choklad, vetemjöl, bakpulver och vaniljsocker. Först rörde jag ihop smör, socker, saffran och hackad choklad. Därefter blandade jag mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Detta blandade jag sedan i smeten. Degen rullade jag till två längder som jag lade på en plåt och ställde i nedre delen av ugnen i 200 grader i cirka 30 minuter. Då tog jag ut plåten, sänkte värmen till 120 grader, skar längderna i sneda bitar, lade dem tillbaka på plåten med snittytan uppåt och ställde dem sedan i ugnen igen, i cirka 30 minuter, tills de blev torra.

   Verkligen jättegott blev det, men jag ska nog ha dem lite kortare tid i ugnen vid första gräddningen, för de blev lite brända på undersidan.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0