Ris a la malta med saftsås

Ris a la malta är en ny favorit på julbordet! Förut har jag bara haft dåliga erfarenheter av det, men efter att jag smakade en jättegod version på en utav mina gamla skolor så förstod jag att konsten är att ha i tillräckligt mycket vaniljsocker! Den får heller inte vara för tjock, så grädden som man har i får inte vara för hårt vispad. Vanligt socker ska man också blanda i förstås.

   Till detta åt vi saftsås av svartvinbärssaft och det var gott. =) Det finns ju något som heter apelsinris också, som nästan är samma sak. Då har man i apelsinbitar istället för att äta saftsås till. Men jag är inte så jätteförtjust i apelsinbitarna, bara smaken, så nästa år tänker jag prova att blanda i saft av apelsin bara, det kan nog bli gott. ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0