Finsk blåbärskvarg

Bara för att min vän Josephine är i Finland så tänkte jag för någon dag sedan att jag skulle testa på något finskt, med förutsättning att det var något gott. Hehe, det tog ett tag att hitta något som verkade aptitretande. x) Men tillslut hittade jag efterrätten blåbärskvarg. ^^

   Det var jätteenkelt att göra. Först vispar man grädde, sedan blandar man i kvarg, socker, vaniljsocker och frysta blåbär. Väldigt gott var det! Men det kändes verkligen att det var grädde i, för efterråt kändes det som om man hade lypsyl på sig. x)


Kommentarer
Postat av: Jospan

Ååh jag gillart! Vet inte om jag gillar kvargen.. men jag gillar dig stumpan!

2010-09-11 @ 20:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0