Äppelkaka

Eftersom jag har fått så fina äpplen av farmor och farfar så passade det sig bra att göra en äppelkaka till fredagens efterrätt. Enkelt som bara den var det. :P

   Först vispade jag ägg och socker, sedan hällde jag i smält smör, rörde lite och sedan blandade jag i vetemjöl och bakpulver. Smeten hällde jag i en smord och bröad form och i smeten stack jag i äppelbitar som blivit "rullade" i en blandning av socker och kanel. Sedan fick den stå i nedre delen av ugnen i 175 grader i cirka en halvtimme.

   Till detta åt vi sedan marsánsås och kakan blev väldigt god, bättre än äppelsmulpajerna som jag inte är så förtjust i. Fast den var faktiskt lite lite för söt. :P






  

Kommentarer
Postat av: Sverreelina

Hello admin, nice site! Good content, Beautiful design, thanks! Greetings

2011-03-09 @ 10:38:58
URL: http://sverreelina.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0