Tre sorters kakor

Häromdagen gjorde jag lite småkakor. Man kan säga att det var första gången, för de få gångerna jag har bakat småkakor förut var innan jag var intresserad. ;P

   Detta var väldigt enkelt, man började med en grunddeg av margarin, mjöl, socker och vatten. Därefter delade man degen i tre delar och gjorde olika kakor av det. Det blev choklad-, kardemumma- och kolakakor.

   I chokladkakorna tillsatte jag kakao och en chokladbit på toppen, i kardemummakakorna hade jag kardemumma och socker och i kolakakorna tillsatte jag sirap och lite lite kanel. Kolakakorna blev nog bäst.

   Jag har fått lite mersmak på kakor nu, för de blev inte alldeles ultimata som jag vill ha dem. Dessa var lite smuliga, men jag vill ha dem lite sega. Så det kommer definitivt bli fler gånger av småkaksbakning. =P






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0