Morotsbröd med yoghurt

Förut när jag skördade morötter så fick jag några över som inte fick plats i lådan, därför tänkte jag att jag skulle göra något av dem. Jag hade även lite yoghurt som jag behövde använda innan den blev för gammal, så därför blev det lite morotsbröd med yoghurt i.

   Brödet innehöll jäst, yoghurt, salt, rivna morötter, grahamsmjöl och vetemjöl. Man blandade allting till en deg som sedan fick jäsa en timme. Därefter gjorde jag brödkakor som jag penslade med yoghurt och strösslade lite solrosfrön på. Dessa fick jäsa i 30 minuter. Sedan gräddade jag dem i ugnen i cirka 15 minuter i 225 grader.

   Faktum är att dessa inte blev någon riktig höjdare. Tyvärr. Det lät ju så gott och det stod i receptet att de skulle vara supergoda (såklart), men de var ganska smaklösa. Väldigt tråkigt. Fast de gick ju att äta och det var nog jag som hade lite för stora förhoppningar också. ;P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0