Sagt och gjort!

Sagt och gjort, idag blev det grillat! Grillade fläskkotletter med potatisknyten och egengjord sås. Jag marinerade fläskkotletterna med lite grillolja "Caramba" och medans mamma grillade dem så gjorde jag potatisknytena och såsen. Jag tärnade potatisen i små bitar, lade det i folie, kryddade med salt, peppar och timjan, jag lade även i hackad chalottenlök och några klickar smör och sedan förslöt jag till knyten. In i ugnen i 225 grader i cirka 20-30 minuter.

   Såsen blev lite improvisation. Grunden gjorde jag av smör, mjöl och mjölk, sedan blandade jag i grillolja "Caramba", soya, kalvfond, rödvinsvinäger, timjan och svartpeppar. Det var rödvinsvinägern som satte pricken över i:et!

   Det enda jag hade kunnat göra bättre var att salta potatisen lite mer och haft olja eller smör i botten av knytena, för det fastnade potatis i botten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0