Lite lätt

Eftersom det är pappas födelsedag så tänkte jag att han skulle få bestämma middag, men han kom ju inte på något. Då gav jag ett förslag och det blev det, ugnsomelett med päre inuti och champinjonstuvning ovanpå.

   Först gjorde jag bara en vanlig ugnsomelettsmet med mjöl och mjölk som jag gjorde redning på och som jag sedan blandade i de vispade äggen med salt och vitpeppar. Detta hällde jag i en form och i det förkokt potatis i bitar. In i ugnen i 200 grader i 25 minuter.

   Under tiden började jag på champinjonstuvningen. Champinjonerna fräste jag lite i smör först i en annan kastrull medan jag gjorde redning av smör, mjöl och mjölk i en annan. När det tjocknat hällde jag i champinjonerna. Stuvningen hällde jag sedan på omeletten.

Det blev som det brukar smaka, men jag skulle ha kunnat salta lite mer. ;P








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0