Gammaldags sockerkaka

Hittade ett recept på gammaldags sockerkaka och då var jag ju bara tvungen att testa det. ;P Bara ägg, socker och mjöl (inget bakpulver!). Vispade sockret och äggen väldigt luftigt och sedan blandade jag i mjölet försiktigt. In i ugnen i 175 grader i 30 minuter, klart!

   Och resultatet då? Det kändes inte riktigt som vanlig sockerkaka, men gott var det! =D Det jag kan ändra till nästa gång är att ha ströbröd i formen istället för mjöl, för det blev lite mjöligt (konstigt? xD). Det stod att det skulle vara mjöl i formen i receptet, men jag tror jag ändrar det ändå. ;P

   [Edit]: Kanske man skulle ta och testa att inte vispa äggen och sockret nästa gång, utan bara röra ihop allt? Visserligen blir den nog inte så hög själva kakan, men den kanske blir mjukare?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0