Ofrivillig semester -.-'

Men nu jävlar! Ska det väl förhoppningsvis bli lite mer uppdatering! Man kan nog kalla det att jag har haft lite semester från både blogg och matlagning. (I och för sig gjorde jag ju en sak i fredags, får se om jag kanske bloggar om det sen..)

Eftersom jag har fyllt år så blev det smörgåstårta och vanlig tårta till "middag" idag. Smörgåstårtan var beställd men den vanliga tårtan gjorde jag själv. Jag gjorde min favoritsort som från början är egenkomponerad av min syster. Vanliga tårtbottnar, marzánkräm på ena lagret, chokladmousse på andra lagret (idag tog jag chokladmousse med hallon och det var fräscht och gott), ganska lite grädde uppepå och runt om och på det mandarinklyftor. I mina yngre dagar då syster gjorde tårtan ville jag ha Polly uppepå, det var mitt favoritgodis, men eftersom jag inte äter godis nu så fanns det inte att välja på. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0