Kål i huvudet

Det behövs verkligen inte ett helt kålhuvud för att göra kålsoppa till tre personer har jag lärt mig idag! -.-' Men jag får väl göra något annat av den andra halvan, coleslaw kanske. :P Som sagt, kålsoppa gjorde jag och väldigt enkelt var det. Ett halvt kålhuvud som jag skar i bitar, vatten, hela krydd- och vitpepparkorn, köttbuljong och lagerblad, det var det enda.

   Först fräste jag kålet i lite smör, sedan slog jag på vatten, lade i kryddorna och buljongen och sedan fick det koka i cirka en halv timme, klart! Förresten, jag hade även i lite köttbullar, tyvärr köpta, men nästa gång ska jag göra egna. ;P Gott blev det, men tyvärr så ser det kanske inte så ut på bilden. x)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0