Förmidsommar

Igår gjorde jag lite midsommarmat, färskpotatis, prinskorv och sommarköttbullar. Jag hittade ett jätteintressant recept på köttbullar som var lite somriga och det var ju jättebra, för det känns lite konstigt att krydda dem med kryddpeppar på sommaren, det smakar ju jul. :P

Dessa innehöll köttfärs, veteströbröd, äggvitor, rödvin, timjan, dijonsenap, vitlök, salt och peppar. Detta rördes ihop och sedan gjorde jag köttbullar av det och stekte dem i ugen i cirka 20 minuter i 200 grader. De smakade faktiskt somrigt och nästa gång ska jag testa med persiljesmak. :P

Till efterrätt blev det jordgubbar med gammaldags vaniljglass och farmors sockerkaka, väldigt gott! ^^





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0