Padawan of Kajsa Warg med flera

Om det inte redan är förstått så är det här alltså en matblogg. Jaha, matblogg, vad är det då egenligen? Jag har ingen aning. Jag har aldrig läst någon, bara hört att det finns sådana. Anledningen till att jag startar en matblogg är för att jag vill hålla reda på vad jag har gjort för mat, annars har jag glömt redan nästa dag vad jag gjorde till middag. -.-'

   Min debut som laga-middag-hemma-varje-dag-kock var inte något vidare. För bara ett år sedan ville jag gärna ha "recept" på hur man kokar pasta, hehe, och det var nog det enda jag kunde laga också. Men i somras vevades intresset upp och sedan har det rullat på! Jag hoppas att jag någon gång i framtiden kan bli lika duktig som min förebild farmor. Hon är kokkonstens Yoda! Min matguru! Det är henne man ska fråga om man vill att maten ska bli bättre och godare än självaste Kajsa Wargs mat!

   Appropå det så har jag några matgurus jag brukar vända mig till om jag är i starkt behov av vägledning! Först farmor såklart, sedan har vi mäster HR-kocken Fredlund, min kära mor (som bland annat lärde mig göra sås!), min syster lite då och då, och i nödfall även pappa min. Fast egentligen är det nog bara de tre första som räknas som gurus eftersom det är dem jag frågar mest.


   Kajsas kokbok, bibeln! Min enormt kära ägodel som jag har fått av farmor, den var dessförinnan hennes. Det står oerhört mycket matnyttigt i den ( haha x) "matnyttigt", det är nog bara jag som tyckte det var kul -.-' ), allt ifrån hur man förbereder en veckas matsedel med till exempel njursauté, till hur man kokar ägg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0