Mera lyx!

Det har blivit mycket lyx de senaste dagarna. Gårdagens middag var nog den mest avancerade maträtt jag någonsin gjort. Eller förresten, var den det? Det var ju inte så jättesvårt egentligen. Men den var lätt den mest lyxigaste maträtten jag gjort!

   Egengjord klyftpotatis med cremefyllda kycklingfiléer inlindade i bacon och en röra till. Det blev asgott! Som tillbehör gjorde jag även lite sallad och tog de resterande crossianterna från lyxfrukosten. Crossianterna passade jättebra som bröd till maten, de hade blivit mjuka och saftiga över natten.

   Röran jag gjorde använde jag också till att fylla filéerna med. Den innehöll kesella, finhackad timjan och vitlök, hackade soltorkade tomater i marinad, dijon senap och honung. Jag lade även i någon skiva salami i kycklingen innan jag hällde dit röran. Sedan förslöt jag dem genom att linda in dem i bacon och sätta dit några tandpetare. Efter att jag hade fyllt dem lade jag dem i en form och lät stå i ugnen i 200 grader ca 20 minuter. Just ja! Innan jag skar isär filéerna förstekte jag dem lite också.

   Klyftpotatisen stekte jag för första gången i stekpannan och det gick faktiskt bra. Annars brukar jag göra dem i ugnen, men nu var ju den upptagen. Jag kryddade dem med salt och timjan, vilket passade bra i smak till röran.

   Efterrätten blev väldigt improviserad eftersom jag helt enkelt inte hade tänkt göra någon. Men det blev i alla fall lite konserverad mango med vaniljsås.

   Lite dåliga bilder på kycklingen, men jag hade så bråttom att äta. ;)








Kommentarer
Postat av: knatt

Jag gillar att äta mat men inte att laga det. Kan inte jag få äta det där?

2010-02-01 @ 20:54:09
URL: http://knatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0