Rött som i rödbetor

Eftersom jag har hamstrat rödbetor i kylskåpet ett tag nu, så tänkte jag att jag skulle göra något av dem idag. Pappa är lite irriterad på dem eftersom de tar upp alldeles för mycket plats enligt honom. Men jag trodde att rödbetorna var slut för vintern, så när jag för ett tag sedan såg både polkabetor och rödbetor lära jag ju köpa på mig lite. :P

   Jag funderade på vad jag skulle göra och kände att jag var väldigt sugen på soppa. Så då blev det grönsakssoppa med rödbetor i, den blev väldigt röd, väldigt! Men gott var det i alla fall. Päre, rödbetor, morötter, purjolök, buljong, ägg och mjölk innehöll den, plus en hemlig ingrediens efter farmor.

   För en gångs skull tänker jag även visa lite från hur det såg ut under tillagningen, rotfrukterna var ju i så fina färger. :P






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0