Någorlunda höga förväntningar

Om man har höga förväntningar så blir det oftast inte så bra som man trott! Jag ska sluta ha förväntningar över huvud taget tror jag. Idag gjorde jag ris och currykyckling, jag hade längtat efter det i flera dagar och hunnit byggt upp en tanke om hur det skulle bli och smaka. Tyvärr så blev det ju inte så, pappa sa att det var gott men jag var inte nöjd med smaken, det smakade inte som jag hade tänkt mig i alla fall.

   Först stekte jag strimlad kycklingfilé som jag hade strött curry, salt och svartpeppar på. Sedan hackade jag paprika och slängde i, och efter det hällde jag på creme fraiche. Jag kryddade lite med curry igen samt hade i lite honung, för jag tycker att lite sötma framhäver smaken på curryn. Tyvärr tror jag att det var lite för lite sötma, det kan har varit det som gjorde att det inte blev riktigt hundra. En annan sak som jag är irriterad på är att creme fraiche "avdunstar" så snabbt, det blir liksom ingen sås, och mycket sås är gott! Men man blir väl klokare med åren kanske. :P


Kommentarer
Postat av: Josephine

Det ser gott ut iaf ;)



Jodå, du når mig på 076 - 320 50 29 :)

2010-02-11 @ 14:49:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0