Fettis-dagen! Öhm.. eller Fettisdagen kanske!

Jag vet att det inte är fettisdagen än, men mamma lagade middag idag och då gjorde jag lite semlor till efterrätt. Förresten så brukar ju semlor säljas redan direkt efter jul ibland, lite för tidigt tycker jag.

   Vetebullarna blev inte så jättesöta eftersom jag (antar jag i alla fall) använde vit sirap istället för socker. Många tycker säkert att semlor ska vara sådär sjukt söta, men det var faktiskt ganska fräscht med lite mindre sötma, även om mandelmassan vägde upp det litegrann. Det var väldigt gott när man tog dem direkt ur kylen också, alldeles kalla. ^^


Kommentarer
Postat av: Oskar

2010-02-13 @ 14:24:24
Postat av: Oskar

Här nere i Uppsala säger dom faktiskt fettis-dagen :) stadsfasoner :p

2010-02-13 @ 14:26:33
Postat av: Oskar

opps dubbelpost...eller ja trippel nu då

2010-02-13 @ 14:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0