Kryddiga pepparkakor

Jag har gjort världens enklaste pepparkakor! Man snor ihop degen lite lätt, rullar till en rulle, snor in i plastfolie, lägger i kylen över natten och sedan skär man bara skivor av degen och lägger på en plåt som sedan får gräddas.

   I dessa hade jag smör, socker, sirap, kanel, kardemumma, mald kryddnejlika, ingefära, bikarbonat, vatten och vetemjöl. Egentligen skulle man ha mandelspån i också, men jag hade inte det hemma. De fick gräddas i ugnen i 225 grader i cirka 5 minuter.

   Det stod att de skulle vara extra kryddiga, men nog tycker jag att de kunde ha varit lite starkare, jag får ta mer kryddor nästa år. Men de var goda och de bästa var att de var så snabba och enkla att göra. =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0