Enkel kola

Jag ville göra en kola till jul, men jag har aldrig riktigt hittat någon som både är god och enkel att göra. Men tack vare internet (nu låter jag som en som nyss upptäckt det, men shit vad mycket det finns alltså!) så hittade jag ett helt underbart recept. Enkelt, snabbt och jättegott!

   Jag hällde smör, socker, kakao och sirap i en kastrull. Detta fick koka i cirka 5-10 minuter, sedan gjorde jag kulprovet för att se om det var klart. Jag läste ett jättebra tips om att man kan hälla upp kolan i knäckformar istället för att hälla ut den i en långpanna för att sedan skära den i bitar. Det är ju assmart! Man slipper massa tråkigt arbete. ;P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0