Smokey!

När jag var i affären idag kom jag på att jag skulle göra egna hamburgare, och det blev det. Köttfärs, gul lök, barbeque grillolja allround och caramba, rub "smoke chipotle", chilisås, ägg, salt och svartpeppar. Jag blandade hejvilt ungefär vad jag tyckte. Istället för stekpannan fick de stekas i ugnen i 250 grader i 10-15 minuter. Men jag stekte på dem lite i stekpannan efteråt för att de skulle få lite färg. Det blev jättegott, men det hade inte gjort något om jag hade kryddat lite till av den där ruben.

   Som tillbehör hade jag fullkornsbröd, gurka (lokalodlad!), tomat, ketchup och dressing. Nästa gång ska jag göra eget bröd och egen dressing. Jag hade faktiskt tänkt göra egen dressing nu, men det sket sig när jag upptäckte att bostongurkan var för gammal. Och det var ju dumt att jag upptäckte det efter att jag hade hällt upp majonäsen. -.-






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0